lördag 24 september 2011

Blind as a bat?

Jag får snart ge upp, lägga mig platt, vika ner mig och resignera inför det oundvikliga.
Läsglasögon.
Smaka på det ordet: Läs-glas-ögon.
Som ska hänga i en snodd runt en vithårig dams hals.
Bärs av våra seniormedborgare.
Och snart av mig.

Har kisat i nära nog två år.
Jag funderar allvarligt på att installera någon form av vinschanordning ovanför sängen, för de armslängder finns inte, som kan hålla boken på lagom avstånd.
Jag plirar och plirar.
Kan inte läsa de ytte-pyttesmå bokstäverna på olika innehållsdeklarationer.
Inte skrev de på förpackningarna så smått förr??

Jag som en gång var en glasögonorm, tills jag fick välsignade kontaktliser, ska alltså ner i träsket igen.
Då var det för att jag inte kunde se på långt håll.
Nu kan jag inte se på nära håll heller och jag hamnar längre och längre bak i biosalongerna.
Undrar om man kan få sitta hos maskinisten?

Jag kommer ändå bara att förlägga brillorna!
Behöver förmodligen en sån där snodd, jag också.

Och när jag ändå håller på, kan jag väl lika gärna investera i broddar till skorna och en sån där fiffig shoppingbag på hjul.
Så minns jag det. För er som tycker 70-talet var så häftigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar