måndag 1 augusti 2011

Sommarritualer

Nu, i semesterns sista skälvande vecka, undrar jag om jag verkligen har hunnit med alla mina sommarritualer?

Att bränna sig, minst en gång- nix, varit svårt att utföra so far.
Att vifta bort små flugor medan man plockar bär i skogen - japp.
Göra minst ett juste rea-kap - japp, Silk Sleeveless, mycket nöjd!
Cykla förbi vår strandservering för att ta "en öl" och bli sittande hela kvällen - jajamensan.
Se minst en riktigt bra konsert - Magnus Carlson och Ebbot från SOOL. Härligt.
Sitta ute en hel kväll i trädgården vid grillen och prata- nej, för kallt!
Trängas med halva Sveriges befolkning på Liseberg - nej, inte än...
Ta ett glas rosé och luta sig tillbaka. Utomhus. - Jepp.
Vinna en rolig tävling - ja:)
Trängas med ungdomar som spelar musik och strandbollspel (som improviserad usel beachvolleyboll), för att det faktiskt ÄR den bästa stranden! - Nä, för dåligt strandväder.
Ligga på en filt i solen och läsa en spännande bok - ja!
Cykla två mil i solsken för att bränna kalorier, och sen äta en glass som motsvarar minst det dubbla av det jag gjort av med - nej. Men kommer att.


Näe. Verkar som om jag har en del kvar att göra.
TUR att det är en vecka kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar