måndag 8 augusti 2011

Igen och igen

Jag gjorde det igen!
Körde fel i Oslo.
Jag vet inte hur många gånger jag har varit i denna stad under de senaste åren, otaliga, men ändå!
Det är från samma plats A, till samma plats B som jag kör fel.
Det kan ha att göra med att de ständigt bygger om, bygger för, och leder förbi vägar man trodde man kunde, but still?
Hur är det möjligt?? Är jag i total avsaknad av lokalsinne? Har jag en defekt i min viso-spatiala förmåga?

Jag tror att jag har tagit minst 15 olika rutter emellan de två platserna.

Sitter på mitt hotellrum nu iallafall. På det hotell jag bott så ofta på, att receptionisterna är mina kompisar.
Jag hittade hit.

Längtar hem lite till min man, och mina barn.
Det är där man vill vara när man känner sig lite ynklig, inte sant?

 
 Katie säger det så fint.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar