måndag 20 juni 2011

Fuchsia, Swenska Träskor och spöregn.

För några år sedan bevistade jag en fuchsiautställning. För den som känner mig, låter det förmodligen mycket märkligt, och jag hamnade där av misstag från början.
Men sedan dess älskar jag denna blomma!
Den blommar och blommar, oförtrutet genom hela sommaren, utan att surna vare sig av regn eller sol. Färgglada kaskader av blommor kastar sig ut ur krukor och lådor med ett slags obändigt växande.

Klickade efter ett tips, hem ett par Swedish Hasbeens for HM. Höga klackar, naturfärgade.
Ett kap! Förutom att jag tycker att de är superfräcka, så är de riktigt, riktigt bekväma.
Har premiärburit dem genom en hel konsert, utan att få det minsta trött fot, eller skoskav.
Och till det facila priset 499 kr.
Ett reafynd som min kära väninna hade sagt.

Men det regnar. Regnar och regnar.
Visserligen ingen semester än, men sommarlovslediga barn tenderar att bli rejält håglösa av eviga regnskurar. Och få Nintendo-tumme av allt tv-spelsspelande.

Dagens outfit: Levis Curve ID (världens bästa jeans), tunika från Hunky Dory och Swedish Hasbeens. (skall bytas mot gummistövel från Tretorn när jag går ut)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar