söndag 19 juni 2011

Blåmärkessöndag

Veckans läxa:

 Om du äter acetylsalicylsyra får du lättare blåmärken.

I ett försök att bli renoverad inför sommaren har jag ansiktsbehandlat mig. En lyx jag unnar mig vart tredje, fjärde år.
Nu har jag ett gulnande blåmärke över de delar av min käke där flest pormaskar (äckligt ord- porMASK) klämts fram. Snyggt.
Min sambo vill inte gå med mig på stan, ty då kommer förbipasserande att misstänka honom för brott mot kvinnofriden. Vi får vänta med promenerandet tills jag har bleknat.
Och tills dess sminkar jag över eländet. Jag tror jag underhåller hela foundationindustrin på egen hand...
                                                              My Precious

Hälsade på mina föräldrar lite snabbt igår. De överföll mig redan i farstun, de raringarna, och förföljde mig sedan genom huset.
Min far har gett mig en tomatplanta. Jag har inga gröna fingrar, men hoppas att den kommer att överleva flytten till min altan.Jag när ibland drömmen om att min täppa ska förvandlas till en grönskande oas. Det kommer den inte att göra så länge jag bor kvar.

Dagens outfit: Linne från Gekås i Ullared, byxor från Noa Noa, lammullstofflor från Scorett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar