lördag 4 maj 2013

Skutteliskutt

Inte.
Att skutta finns liksom inte på tapeten, inte på lääänge iallafall.
Men jag skuttar mentalt iväg för att gympa mitt arma knä i form igen.

Har varit på vattengympa för första gången i mitt liv.
Och lärt mig en massa olika sätt att träna sin kropp i vatten. Det fiffiga är ju att man inte väger nåt! Oh joy!
Det sträcktes och lyftes och vattencyklades och joggades fram och tillbaka.
Och så var jag yngst av alla.
Typ jätteyngst.
Händer inte så värstans ofta när man börjar närma sig de 50.
Får börja gå på sångstund på dagcentralen:)


Inte den tråkigaste miljön direkt.
Och 32 grader.
Fnyser åt Kommunens Simhall, där man liksom har fryst till is, innan man ens har kommit ner i vattnet, som i sig, ger en värsta köldchocken. Det gäller att simma som bleve man jagad av en piranja-flock, om man inte ska sjunka förstelnad till botten. Som en is-stod.
Ni är SÅ ägda!

Har dock konstig badräkt, köpt i panik i Tyskland en gång när jag skulle på badland, och upptäckte att bikinin jag hade med, var helt uppäten av klor, och valda delar av mitt vinterbleka hull exponerades något för frikostigt.
Denna är en riktig tantbaddräkt i svart, rejält täckande men uppenbarligen i SUPERkvalitet för jag har haft den i över tio år och den ger sig inte.
Min gudmor tyckte att den var väldigt snygg. Hon var då 92.

PUCK *


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar