måndag 13 maj 2013

Att långsampromenera

Jag måste ta det lugnt.
Och det är liksom inte "doctor´s orders", utan jag måste ta det lugnt för jag kan inte röra mig fort.
Det är omöjligt.
Långsamt sätter jag mig upp ur sängen, och sätter ner benen på golvet.
Sakta reser jag mig och går försiktigt ut till badrummet.
Att gå ner för trappan kräver ett koncentrerat sätta fötterna framför varandra, och hålla i ledstången.

Jag har under helgen tagit två försiktiga promenader, och det är inte så dumt.
Man stannar upp och tittar mycket mer.
Fast mest ser jag det här, för jag är så förtvivlat ängslig, att jag ska snubbla.


Mina fötter i blåbär-och mjölk färgade Doc Martens.
(Väldigt sköna skor! )

Och så ser man blommor när man tittar snett framåt/neråt.


Gullvivor och backsippor:)

Fina.
Idag jobbar jag. Och planerar, och ser till att jag har gott om tid på mig - plötsligt går det liksom inte att springa hysteriskt till en gate eller ett tåg.
Nä, lååångsamt går det.

Men det är säkert nyttigt för en hetsig, rastlös person som jag är.
Slow down.


PUCK ☼

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar