lördag 28 juli 2012

Bara en fundering.

Sedan jag var 18 år har jag gillat att gå till en nakenstrand för Damer, som det heter här.
Så himla skönt att bara kasta av sig allt, gammal och ung ligger blandade, och man kan njuta av solen utan att behöva reglera band och spännen, hit och dit.

De senaste tio åren har det hänt något.
Fler och fler badar och solar med bikini, och inte alls nakna.
Jag skulle vilja säga att 99 % av dem under trettio, har badkläder på sig, vilket får mig att undra.
Why?

Alla behöver absolut INTE gilla att sola nakna, eller bada så heller.

Men varför då inte gå till en vanlig strand i sånt fall?
I really don´t get it?

När jag började besöka den här stranden, var varenda en i princip helt näck, från tonåringar som jag, till de mycket, mycket gamla.

Vad har förändrats?
Detta är inte heller den finaste stranden vi har, så det kan inte vara det.
 Och det finns ett vanligt gemensamhetsbad, alldeles precis bredvid.

Kände mig faktiskt lite illa till mods häromdagen, när jag tittade upp, och upptäckte att SAMTLIGA runt om mig hade badkläder.
Fick en paniktanke att jag hade gått fel, och strippat på en påklädd strand.

Vilket väl inte är meningen?
Att jag ska känna mig konstig och udda som är naken på ett nakenbad?





PUCK ☼



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar