söndag 27 maj 2012

Så går en dag...

"Så går en dag än från vår tid

och kommer icke mer"

Då var man ännu ett år äldre.
Så är det med det.
Men, som någon sa, alternativet till att åldras är ju värre. True, true.
Jag börjar faktiskt verkligen känna att samtidigt som jag bryr mig, (för det gör jag)så finns det också något lite befriande i att bli äldre.
 Åtminstone kan jag förnimma den tanken någonstans, lite vagt.

Och jag fick frukost på sängen. Ackompanjerat av gitarrer och sång, nyplockade trädgårdsblommor, present och kaffe.
Tidig, men trevlig start på dagen.

Vann två Traderaauktioner i går kväll, den ena är ett fynd, som jag har letat efter länge:)
Ska visa senare någon gång.
Så det blev ju nästan som en tidig födelsedagspresent. Som man får betala...

Och nu, när försommaren är som allra bäst, älskar jag att ha en liten trådgård!
Investerade i ett litet bord med två stolar förra veckan, som man enkelt flyttar runt efter solen.


Det funkar att äta frukost här, jag har provat.

Tittade på min helt kapade häck, och upptäcker att oj, vad fort det går för ogräset att sprida sig!
Det har icke växt ett strå under den tidigare, för marken har väl inte nåtts av solstrålar på sådär tjugo år, men nu..
Ska man plantera en marktäckare av något slag?
Jag är en fullkomligt inkompetent ogräsrensare, så det behövs.
Den här som finns på baksidan kanske?


Måste passa på att njuta idag, det ska vända och bli regn imorgon.
(Är någon förvånad över det? Nä, jag tänkte väl det.)

Och blir bjuden på lunch idag som omväxling, det är trevligt:)

Dagens: Klänning från Lindex, ett fynd från förra sommaren, som jag älskar! Döljer mina grymt myggbitna överarmar dessutom. Sandaler från Vagabond, bland de skor jag inte får ont i hälen av.
Underklänning från Joy.
PUCK ☼

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar