lördag 19 maj 2012

Fix

Idag var det fixardag.
Började klockan nio på morgonen med att beskära.
Skapade hyggligt stor hög med grenar och pinnar.
Jätteroligt att såga med ny, bra såg!

Släpade gamla cykeln ner till cykelverkstaden, för att få beskedet att de hade upp till öronen att göra, och inte hade plats för någon mer kaputt cykel just nu.
Fick instruktionen (och en tidslapp) att återvända nästa lördag.

Trängdes med  ungefär tiotusen människor på torget, men fick tag på fina blommor att plantera i mina krukor.

Kom hem, bytte till rullande cykel och tog en ny tur, 1,8 mil blev det. Idag i betydligt behagligare väder än förra helgen.

Planterade lite. Behövdes, för något sorgligare än mina gamla påskblommor som slaknat för länge, länge sedan har jag sällan sett...
(No repotting for repotting´s own sake)

Nu- soffan med datorn och ett halvt öga på brittdeckare. Jordnötter i skål, och vitt vin i glas.

Jag har hamlade träd i min täppa. Gör de att mitt radhus framstår som ett skånskt gods?
Nej det gör de inte....

PUCK ☼







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar