torsdag 29 mars 2012

Vår,var?

Först blev det varmt.
Sen blev det kallt.
Sen blev det varmt igen.
Sen blev det kallt igen.

Mitt älsklingsämne - vädret.
Sambon säger att jag är fixerad, så fort vi ska åka iväg så tittar jag på ALLA vädernyheter på tv, surfar in på vädersidor ca 250 ggr/ dygn, och smygläser på tidningarnas baksidor i affären.

Det är ju inte direkt så att det står i min makt att ändra på något?

Sista varma veckan nu sist (när vi åkte skidor), trodde jag faktiskt var en ände på kylan.
Vinterjackor ut, vårjackor in.
Vilket gör att hela familjen huttrar sig igenom dagarna, när iskalla västanvindar far genom märg och ben.

När får jag ta fram min rosa trench och min nya ballerinaskor då??
 Jag är trött på parkas, yllekofta och kängor.

Springtime, please?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar