måndag 12 mars 2012

Första, andra, tredje....

Jag gillar Second Hand.
Eller Vintage, som det heter, när det ska var lite finare.
Till mitt första barn köpte jag hela bäbisutrustningen,(förutom bilbarnstol) begagnat.
Vagn, babysitter, overall - ja rubbet. Sparade massa, massa pengar.
Vilket var väldigt viktigt, för vi hade inte direkt så mycket.

Bäbisen sov i min gamla spjälsäng från 1966.
 Retro så det står härliga till.
Och sov, det gjorde hon. Jämt. Jag tror aldrig att jag själv har sovit så mycket som jag gjorde under det flickebarnets första halvår. Jag anammade nämligen devisen "sov, när ditt barn sover". Vilket var sisådär tjugo timmar om dygnet...

Här slaggar man i 60-talssängen

Efter det har det handlats cyklar, soffor, diskmaskiner, tvättmaskiner. byråer, ja you name it, på Blocket, Prylbörsen och Tradera.
Himla bra.
Fördelarna är uppenbara.
Köparen sparar pengar, säljaren tjänar pengar.
Saker återanvänds, och slängs inte i onödan.
Du kanske hittar saker som inte går att köpa i butikerna längre?
Finfint.

Jag väntar nu på två Tradera-auktioner, saker jag letat efter ett tag...
Ska ligga på och försöka slå till i rätt ögonblick.
Wish me luck!
PUCK ☼

1 kommentar: