tisdag 28 februari 2012

Glada färger!

Jag gillar RÖTT.
Det är den färg som jag automatiskt alltid fastnade för redan som barn.
De senaste modesäsongerna har bjudit på en färgskala som gått från askrosa via dimrosa till asklila vidare till beigebrunt.
No, not for me.
Inte bara ser jag döende ut i milda pasteller, färger som många med typiskt nordiska färger är så vackra i, men de är bara inte jag!

Inte för att jag vill gå runt som en smällkaramell, min garderob är full av vitt, grått och svart, men nu finns det färger som passar mig i butikerna igen.
Det gläder mig!
Lite i mina olika toner:

 Klänning i 40-talsstil från tyska Blutgeschwister.
Blir glad bara av att titta på den.

Topp från Vila i rätt röd nyans.

En av Odd Mollys plagg i fin gammal stil, välarbetad och användbar- Colbert Tunic.
Fin modell, skön färg.


 Jeansjacka i härlig orange ton från Vila. Den gillar jag!



Plus, naturligtvis, Converse i vårglad färg.
 Har haft minst ett par  i min ägo sedan 1981.


PUCK ☼

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar