måndag 31 oktober 2011

Mina små sysslor i trädgården.

Jag har en liten täppa.
Idag har jag lyckats att med mina ogröna fingrar plantera olika perenner, som förhoppningsvis fortfarande lever till nästa år.
Jag har även höststädat lite, dvs vänt krukor upponed, och tömt ur de vissnade blommor som stått där alldeles för länge.
Inget trädgårdsmästarjobb direkt, men tillfredsställande!
Förra veckan klippte jag gräset sista gången för säsongen.
Trädgårdsmöblerna är undanplockade och inställda.
Sorgligt att den varma (nåja) årstiden är över, men samtidigt skönt att få i ordning, och invänta vintern.
Som kom ungefär nu i november, förra året.
 Nyplanterat!
 Ser lite risig ut nu, men ska bli en vacker, röd rudbeckia nästa år. I hope.
En sista medfaren ros....
Och: Dagens outfit-
Mannens avlagda snickarbyxor, samt grå tröja med tryck (diskret)från HM, och prickiga gummistövlar, märke okänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar