tisdag 4 oktober 2011

Hur tight??

Nya jeans.
Detta ständiga dilemma.
I varje fall om man inte är begåvad med JeansRumpan.
Vilket jag INTE är.

Nu har jag iallafall hittat en modell som faktiskt passar!
Levi´s Curve ID.
Anpassad, inte efter storlek på stussen,utan efter form, och förhållande midja-lår-höft.
Smart, Levis´s!

Men hur tighta ska ett par jeans vara?
Efter att ha tråcklat in mig, stapplar jag ut till expediten som lägger huvet på sned, och menar att "en storlek till kan du gå ned".
Ursäkta?
Jag kan knappt dra upp blixtlåset, att pressa ned sig i jeansen är en prestation i sig, och äta eller andas för den delen är väl knappast att tänka på?

I vilket fall gör jag snällt som butiksbiträdet säger, köper med viss tvekan tortyrbyxan och knallar hem.
Nu ska jeansen tydligen töjas ut.
Av mig.
En plågsam period väntar.

Och sen ska jag tydligen bli så här fräck.
Minus muffinsmidja, helst.
Japp- bara att bita ihop och börja kränga på sig nybrallan.
Undrar om de förra jeansen verkligen var LIKA små??
PUCK ☼

2 kommentarer: