tisdag 21 oktober 2014

Vill ha. Nu.

Ett tak som inte läcker. 
Det känns liksom bättre i det här klimatet. 
Okej, glest pinntak i Toscana. Eller på Maldiverna, där räcker det att slänga på några palmblad - settled! 
Men här behöver det vara gjort av helsvetsad plåt, typ.
Lyssnar till drippedroppet och tänker på de arma takläggarna som halkar runt där uppe.
Och så tänker jag på min blöta isolering, snyft.

Vill också ha ett tipptopp immunförsvar, jag vägrar att vara snörvlig och hostig en säsong till!
Äter bär. Med antioxidanter. Och apelsiner. 

Och så önskar jag mig en tvanläggning som fungerar! Fungerar som i, man kan se på tv. 
Apple tv - bah!
Parabolen: lika känslig som en skör gammal dam, som nyser om det skulle dra när man öppnar dörren. 
Ojojoj, om det kommer lite regn eller blåser på vår parabol!
Då blir den förnärmad och sänder endast ut programmen i stötiga, gryniga sekvenser om ca tre minuter. Sen fryser den bilden. Och så håller det på. 
En digitalbox som håller längre än två år! Eller, det kanske inte ens existerar i sinnevärlden?
 
Den här:

 Jättepaddan.

Den här:

Och de här!


PUCK








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar