onsdag 1 oktober 2014

Sur som en citron

Dagens konklusion-  har man sovit två timmar sammanlagt under natten, behövs inte mycket för att sabba det lilla goda humör som eventuellt fanns kvar.
Snabbsammanfattning.
Det är fel på allt, och alla är dumma.

Ska nu ägna resten av dagen åt att försöka bli på godare humör.
Har åter igen experimenterat i Oslos kollektivtrafik, det är lika kul varje gång jag faktiskt kommer fram till rätt ställe! Och spännande.
Blir djärvare och djärvare, byter från spårvagn till bussar och sedan tillbaka till tunnelbana.

Och har ätit indiskt till lunch, gott, men nu känns det som om läpparna är halvt bortbrända.
Det är det värt!

Ska jobba lite till, men sedan ut och fönstershoppa. (Det får bli så här.)

Det gäller att ligga på plus nu, ser att mitt rum ligger vägg i vägg med en pub. Av det ruffigare slaget.
Nåja, vila får man göra i graven, och jag tror att jag har öronproppar med mig.

Värsta hotellupplevelsen ever: Bodde på skruttigt! pensionat som låg ovanför en danspub som stängde fyra på morgonen.
Jag låg i sängen och studsade i takt med housemusiken där nedanför.
Eftersom jag skulle jobba hela nästa dag, och skulle upp klockan sex, blev jag mer och mer desperat.
Det slutade med att jag klädde på mig, och la mig på en soffa i pensionatets frukostmatsal. Där det var tyst. Så lyckades jag slumra två timmar till slut.

PUCK ☼


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar