tisdag 14 oktober 2014

Sirius

Efter en dag i Göteborg med min mor, kom jag hem med en påse.
Ljusslingan Sirius, i milda pastelltoner. Hade tänkt den till vår stora, men ack så mörka hall - inget fönster, men en trapp och sex (6) dörrar.


Och visst blev den fin runt spegeln!
Hade velat ha den i trappfönstret, men det sitter högt upp utan ett endaste strömuttag i närheten...

Härligt, milt ljus.

Under den här mörkare årstiden, vill jag fylla hela huset med dämpade ljuskällor.
Och så bio - Gone Girl, baserad på Gillian Flynns bok.
Rosamund Pike är strålande, EXAKT som jag tänkt mig, och Ben Affleck gör jobbet som Nick Dunne, maken, helt okej. Spännande psykologisk triller, framförallt om man olikt mig själv, inte har koll på slutet....
 

Skönt att få ett avbräck, och göra något avslappnande, jag älskar egentligen att gå på bio, sitta där i mörkret, avskärmad och inne i en bra film. Försöker gå oftare, men busy, busy...
PUCK



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar