fredag 23 november 2012

Redan?

Är det redan slutet av november?
But - how?

Det betyder ju att jag inom två veckor måste
- Leta fram adventspynt.
- kolla lampor i stjärnor (och svära över att vi inte bytte de trasiga i januari, när stjärnorna plockades ner)
- städa:(
- fixa årets julkort
- börja att ordna med julklappar!!
- tappa tre kilo, så att jag kan äta upp mig igen under helgerna
- tvätta fönster (ett Sisyfosarbete i denna stad)
- köpa julstjärnor till köksfönstret, och därvid byta ut den mycket sorgliga planta som står där nu.
Vet inte ens vad det är. Eller en gång var.
- börja tänka julaftonslogistik, när familjen ska vandra runt och stämpla in hos de olika släktingarna utan att missa frukost, lunch, kaffe, Kalle Anka, jultomte eller kalkon.
 (Kalkonen är inte mitt påhitt. I min värld ska den ätas på juldagen. Eventuellt annandagen.)

Det ger en lite att fundera på.









Och då ska sägas att jag GILLAR julen.
Jag skulle bara vilja ha en personal assistent som hjälper mig få ihop det.
Och en städfirma som putsar huset blankt och fint.

Tackolov behöver jag inte göra presentkalendrar längre.

Ni vet den där TÖNTIGA reklamen där en man står, och skräckslaget viskar, att man inte ska låta sin fru "upptäcka Zalando.se"?
(Avskyr den fördumsfulla smörjan. Ska på rent trots never ever handla på Zalando.se. )

Det skulle bytas ut mot "gör aldrig en presentkalender till dina barn".
Det går nämligen inte att lägga av om man en gång har börjat.
Möjligtvis när de har tagit studenten, flyttat hemifrån och gift sig...

När jag kommer hem ska jag svepa en glögg.
Eller två.

PUCK ☼






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar