söndag 22 mars 2015

Man pysslar

Ja, vi flyttar runt.
Prylar och möbler. Mattor ska slängas. 
Nya ska köpas. 
Tavlor hängas om. 

Inget konstigt, efter fem och ett halvt år behövs det ändras lite, för att omständigheterna inte är de samma som de var.

( Förrådet har vi ändrat flera gånger, men det är HOPPLÖST, det blir helt enkelt aldrig bra. 
Bör skyltas. "Ni som här inträden, låten hoppet fara."
 Så illa är det.)

Men nu var det först sonens rum, han behövde, med stigande storlek, större förvaringsutrymmen, så ut med gammalt bäbisskåp, och in med vuxengarderob.
Och han är så nöjd:)


Och så projekt nummer två.
Arbetsrum åt mig.
Jag kommer att behöva det, nu när jag sagt upp mitt utekontor.
Så det ändras om för glatta livet, dotterns gamla rum, förvandlas till arbetsrum/ gästrum.


Här ska en byrå stå. 
Snart. 
(Svårt att hitta någon bra tycker jag. Är byrån en omodern möbel?)
Sen så ska det in en liten nätt bokhylla. Ni vet, där man kan ställa lite sånt som man läser nu, eller precis har läst. Som man vill ha nära. 
Köpte en sekretär från IKEA för ett antal år sedan. Den funkar fortfarande.


Sen blir det lite annat smått och gott.
Kul:)
PUCK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar