måndag 14 juli 2014

Men meningen är...

Meningen är att jag ska tillreda fantastiska, nyttiga sallader, nu när jag är hemma och LEDIG.
Meningen är att dagarna ska fyllas av bokläsande, långa promenader, cykelturer och simning på utomhusbadet.
Trasiga jeans ska lagas. 
Rabatter rensas. 
Garderober städas ur på junk som inte används.

Meningen är att jag ska återinträda i arbetslivet om tre veckor, fräsch och frisk som en nyutsprungen ros. 

Sanningen är att jag besöker färdigmatsställen oftare än jag någonsin kommer att erkänna. 
Istället för att läsa En God Bok, tillbringar jag eoner av tid på att planlöst surfa runt på olika nätsidor. Med skoreor och sånt.
Jag lämnar knappt huset. Jo, möjligtvis för att dricka rosé hos nån väninna.
Jag slänger kläderna istället för att laga dem.
Jag vaknar i gryningen, och kan inte somna om. Vilket innebär att jag segar mig runt med gäspningar och kisande blick under dagen.
Istället för att läsa tidningen, läser jag kändistweets. Om Almedalen typ. Och VM. Och skoreor.

Jag kommer att inträda i arbetslivet hålögdare än ever.


PUCK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar