onsdag 12 september 2012

Klänningskavalkad

Det här blir jättetråkigt för dig som inte är intresserad av mina olika klänningar, och deras eventuella användningsområden.
Sluta läsa NU, och hoppa snabbt över till annan valfri blogg, om t ex Livscoachning, inredning i New England-stil, eller pajbakning eller Kultur, eller vad som känns mer intressant än mina, något suddiga, bilder.

Det mesta känns mer intressant än det, muttrar du säkert nu.
Jag förstår dig, och det är helt i sin ordning:)

Men. Om du, som jag, är en sucker för Dagens Outfitbilder tagna av någon annan än en 20-åring med storlek 34, kan jag här bjuda på en rad klänningar som jag gillar.

Varsågod - tant med skakig kameraföring:

Oerhört praktisk kongress/konferensklänning, som inte går att skrynkla till! Bara tryck ner den i väskan, och voilá!
Köpt i New York.

Gillar verkligen den här Espritklänningen, som jag fyndade på 50%.
Dock ganska liten i storleken, fick gå upp från min vanliga, för att den skulle passa över mina milkmaids-höfter.

Lättburen klänning från brittiska Wallis, i två lager med knytskärp.
Sandaler (skor?) från Bronx.

Älskar verkligen den här klänningen i tjock trikå, också från Wallis. Sitter åt  utan att sitta åt, om ni fattar?
Ser knorvig ut på bilden, men mannen föräkrar, att det gör den inte alls.
 I verkligheten.
Skön är den iallafall.

Gammal favorit från In Wear, köpt till ett bröllop för en hel del år sedan.
Funkar fortfarande, tycker jag.

Alla dessa tunna klänningar bars av mig under några dagar i München, där var det varmt som tusan.
(Inget för en svettig dam som jag.)

Men, det funkade ju att sitta och dricka ett kallt glas vin på en uteservering i den här miljön...


PUCK ☼




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar