onsdag 22 augusti 2012

Hä?

Jag har ganska lätt för språk.
Talar god engelska och tyska, hankar mig nödtorftigt fram på franska, och har lärt mig några nödvändiga ord, på en hoper andra språk.

Att jag arbetar i Norge en del, har ni säkert fattat.
Och det går ganska bra, jag hänger med så gott det går, och lär mig nya ord varje gång.

Men i dag gick jag fullkomligt bet.
Befinner mig i stad på sörlandet.

Fattar INTE ETT ORD av vad busschauffören sa.
Inte en hållplats.

"Lu Tå" - "Lund Torv"
"Junni" - "Universitetet"
"Åårlnnsdgtsmn" - ???

Fattar INTE ETT ORD av vad receptionisten säger, men smygläser på lappen hon sticker fram.

Känner mig jättedum.
Lika dum som den gång jag frågade en farbror på torget i Trelleborg, efter något bageri, och gick på åt vilket håll han pekade.
Jo, han sa "jau", det begrep jag.

Hur ska detta gå imorgon?

Hjelp.

PUCK ☼



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar