onsdag 7 december 2011

Julsångens tjusning?

Jag är glad att jag inte är butiksbiträde under julhandeln.
Av många olika skäl.
Men jag beundrar den som kan behålla humöret i stressen och ruschen.
Och orkar STÅ UT med ett varv till av Absolute Christmas-skivan som snurrar varv efter varv.
(Eller vad en cd nu gör egentligen?)

Får man inte harakiri-tankar av att utsättas för Feliz Navidad och Tänd ett ljus, när man tvingas höra dem ett tiotal gånger varje dag?
Jag hade blivit knäpp.
Bonkers.
Jag har en enorm svaghet för amerikanska smöriga julsånger från 50-talet, men det finns ju gränser för hur många gånger man kan höra Nat King Cole rosta kastanjer på en dag...

Kan det inte komma ut en ny samling med andra julsånger snart?
Please....
Så räddar vi sans och vett på både kunder och personal.
Finns ju mycket att välja på;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar