fredag 16 maj 2014

Second thoughts

Jag läste en intressant artikel om bloggarnas utveckling de senaste åren.
Hur trenden långsamt svängt från rena mode, inrednings och shoppingbloggar mot de politiska bloggare.
I och med en ökande lågkonjunktur, blir bloggarna mindre intressanta (och naturligtvis också mycket mindre politiskt korrekta) när de ensidigt riktar in sig mot konsumtion.
Ska det vara så himla viktigt vilka skor som passar till den kjolen, eller hur underbara mina nya Beach House-lakan är?

Nä.
Det är inte så viktigt.

Jag gillar mode, inredning, känslan av att ha lyckats få balkongen riktigt mysig med lite nya prylar. (från RUSTA då, mind you)
Eller att ha lyckas med en bra outfit till bröllopet eller 40-årsfesten.
Jag tycker att Trinny och Susannah är fantastiska. 
Jag gör det.

Det betyder inte att jag inte bryr mig om andra värden i livet.

Jag tar ställning.
Jag röstar i EU-valet och riksdagsvalet.
Jag läser feministiska, antirasistiska och politiska bloggar.
Jag sopsorterar.
Jag tittar på nyheter och läser (morgon)tidningar.
Jag anser att debatten om offentligt ammande (eller icke) är helt rubbad.
Jag anser att den som uttalar sig om huruvida kvinnor ska få ha kvar sitt armhålehår, eller ej kan dra dit pepparn växer. Såvida uttalandet inte är, att det ska ingen ha nån minsta åsikt om. (Då är det ok.)
Jag bekymrar mig över att humanismen får så lite plats i världen.
Jag läser böcker. 
So there. 


PUCK




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar